Cuișoarele sunt unul dintre cele mai populare condimente din lume. Pe lângă gustul atipic pe care îl dau preparatelor la care se adaugă, cuișoarele sunt inzestrate cu multe proprietăți medicinale.
Consumul a 2 cuișoare pe zi este deosebit de benefic pentru sănătate.
Datorită conținutului său de ingrediente active, inclusiv eugenol, cuișoarele au proprietăți antioxidante, antimicrobiene, antivirale, anestezice și antiinflamatorii.
Astfel, ele ajută la:
1. Intăresc sistemul imunitar

Cuișoarele sunt unul dintre cele mai bune alimente pe care le putem consuma pentru a întări sistemul imunitar, datorită vitaminei C pe care o conțin, care crește cantitatea de globule albe din organism, ceea ce ajută la combaterea infecțiilor, potrivit unui studiu publicat în jurnalul științific. Jurnalul indian de biochimie clinică.
2. Îmbunătățesc digestia

Cuișoarele pot fi folosite ca remediu pentru problemele digestive deoarece cresc secreția de enzime digestive. Ca să nu mai vorbim de faptul că sunt bogate în fibre, care susțin sănătatea digestivă și ajută la prevenirea constipației, conform unui studiu World Journal of Gastroenterology. Cel mai bun mod de a trata problemele digestive cu cuișoare este să le consumați sub formă de pudră sau prăjite cu miere.
3. Alina durerea de dinți

Acest condiment este cunoscut și pentru efectul său analgezic care ajută la ameliorarea durerilor de dinți datorită diferitelor componente prezente în cuișoare, potrivit unui raport științific. Dacă aveți dureri de dinți, puneți un cuișor deasupra dintelui dureros pentru a calma durerea.
4. Contribuie la sănătatea ficatului

Ficatul este responsabil cu detoxifierea organismului și metabolizarea mai multor substanțe pe care le consumăm. Eugenolul găsit în cuișoare îmbunătățește funcția hepatică și previne mai multe boli hepatice, conform unui studiu care a arătat că eugenolul a ajutat la inversarea semnelor de ciroză hepatică.
5. Reduce durerea și inflamația din organism

Eugenolul conferă cuișoarelor proprietățile lor de calmare a durerii și antiinflamatoare. Îl poți folosi ca remediu pentru durerile de cap, durerile digestive și durerile articulare. Pe lângă consumul lor, poti folosi cuisoare ca și cataplasmă. Doar amestecați câteva picături de ulei esențial de cuișoare cu apă și argilă și aplicați-l pe zona dureroasă.
6. Are grijă de oasele și articulațiile tale

Potrivit unui studiu publicat în Natural Product Research, cuișoarele conțin anumite elemente precum flavonoidele, manganul și eugenolul care promovează oasele și articulațiile sănătoase. Aceste substanțe cresc densitatea osoasă, participă la formarea țesutului osos și transportă minerale sănătoase către oase.
7. Combate bacteriile

S-a demonstrat că cuișoarele au proprietăți antimicrobiene, ceea ce înseamnă că pot ajuta la oprirea creșterii microorganismelor precum bacteriile.
Potrivit unui studiu realizat în Oman, cuișoarele ar fi eficiente în eliminarea mai multor tipuri de bacterii comune, inclusiv E. coli, o tulpină de bacterii care poate provoca crampe, diaree și oboseală.
8. Este plin de antioxidanți
Cuișoarele sunt cea mai puternică sursă alimentară de polifenoli. Aceștea ajută la scăderea colesterolului și a tensiunii arteriale.
9. Ajută la reglarea zahărului din sânge
Doar un cuișor pe zi este bun pentru persoanele cu probleme de zahăr din sânge, inclusiv diabet, deoarece doar un cuișor acționează ca insulina în organism.
10. Ajută la încetinirea coagularii sângelui
Și din nou, eugenolul este excelent și pentru încetinirea coagulării sângelui. Ținând cont de faptul că poate reacționa prost cu medicamentele anticoagulante.













































Chiar nu știam că cuișoarele au atâtea beneficii! O să încerc să le includ mai des în alimentația mea, poate îmi vor îmbunătăți digestia. Ce alte condimente recomandați pentru sănătate?
Mi se pare interesant articolul! De obicei folosesc cuișoare doar la prăjituri, dar cred că ar trebui să mă concentrez mai mult pe consumul lor direct. Ați observat vreo schimbare în starea de bine după ce le-ați inclus în dietă?
Cuișoarele sunt într-adevăr minunate și aromate. M-am întrebat dacă există vreo contraindicație sau dacă ar trebui să fiu atent la cantitatea pe care o consum zilnic. Oricum, voi încerca să mestec câteva, sunt curioasă de efecte!
Comentariile sunt închise.